18/09/2016

SKAM

Efter en måneds stilhed, har jeg besluttet mig for at vende tilbage til bloggen. Der er egentlig ikke nogen speciel grund til fraværet, men jeg kan dog fortælle lidt om hvad jeg har været beskæftiget med de seneste par dage. Jeg har brugt de sidste par dage på af se serien Skam. Skam handler kort sagt, om et gruppe unge der til dagligt lever et helt normalt teenageliv og undervejs opstår der typiske teenageproblemer.
I hver sæson følger man en ny hovedperson. I første sæson følger vi Eva, som står i lidt af en krise med kæresten Jonas og venindeproblemer. I anden sæson er det Noora, der er hovedpersonen. En pige som er helt sig selv, og ikke bange for hvad andre tænker. I sæson 2 kommer man også tættere ind på William, som er skolens mest populære dreng. 
Serien henvender sig til 16-17 årige, men folk der er lidt ældre eller lidt yngre, kan sagtens afspejle sig i nogle af de problemer der opstår i serien. Serien er på norsk, men hvis man slår norske undertekster til, så bliver det hele 100 gange nemmere. Det var blot en lille anbefaling herfra. Du kan streame de 2 sæsoner gratis inde på hjemmesiden: https://tv.nrk.no/serie/skam. Sæson 3 udkommer til efteråret.

11 kommentarer:

  1. Jeg elsker SKAM! Slugte hele serien på 3 dage, og kan næsten ikke vente til sæson 3 :-)

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Heller ikke mig!! Glæder mig SÅ meget

      Slet
  2. Årh har overvejet at se den for den lyder så god! - Minder lidt om Skins hvor man følger en person i hvert afsnit, der også er fyldt med teenageproblemer :))

    itscamicreative.blogspot.dk
    -Cami

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ikke gå glip af den! Har også overvejet at se skins flere gange :)

      Slet
  3. Tror virkelig snart, at jeg er nødt til at give mig i kast med den serie! :-)
    Kram,

    http://nikkilund.dk

    SvarSlet
  4. Jeg har hørt så meget om den serie, kunne være man skulle give det et skud :)

    Frejjack.com

    SvarSlet
  5. Jeg har også netop lige set sæson 1 og 2 af Skam, hold da op hvor jeg blev jeg hooked i løbet no time!
    Den er virkelig autentisk og sød :-)

    Kig gerne forbi:
    Http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR